sábado, 30 de abril de 2011

Para o luns


Boas tardes a todos,sobre todos para os que estades atentos polo tema das pistas para o examen do luns. Antes de nada, comentar que non é necesario levar mapa. Xa está dentro do examen. Aclarado isto, varias cousas:

1º-Vendo algunhas libretas na clase de 3ºB, chamoume a atención a cantidade de apuntes e actividades que faltaban nesas libretas, tendo en conta a proximidade do examen.

2º-Moito coidado cos apuntes que tedes que facer vos e coas actividades. Repito, polo que puiden ver, non están todas e moitas sen corrixir. Varias das preguntas do examen, son actividades feitas e corrixidas na clase.

3º-Ollo cos romanos, dos cales falamos na clase nos dous temas.

4º-Coidado co abecedario e coidado coas provincias.

martes, 26 de abril de 2011

Para traballar o tema da Guerra Fría na clase de Historia

A continuación deixo material para ver o que nos toca no seguinte tema. Como supoño que saberedes todos, mañán non vamos a facer o examen, pois pola tarde tedes ensaio xeral para a representación do xoves. Mañán xa comentaremos a data da proba.

A punto de rematar o curso, cada vez estamos máis preto da época actual. No seguinte tema explicaremos a Guerra Fría, unha fase da Historia Contemporánea na que estivemos moi preto de que desaparecese o mundo, como iremos explicando pouco a pouco. Hai varias páxinas, con actividades para traballar este tema:
  • Librosvivos, da editorial do noso libro de texto, ofrece unha boa aproximación ó noso estudio.



lunes, 25 de abril de 2011

Por cortesía de Dani

Deixovos aquí as fotos da excursión sacadas por Dani, o noso cura. Darlle as gracias por estar con nos durante casi todo o día e moito ollo con Chefa, que ten ofertas da CNN para dar as noticias

De volta...


Xa preparados para o último esforzo do curso, para as últimas seis semanas de traballo, si ben este vai a ser duro, moi duro. E tanto porque o mércores xa temos o primeiro examen os de 4º de ESO. Mentras ledes as pistas, podedes oír un pouco da miña música e agradecer a Noe por ter preguntado o das pistas; si non é por ela, quedadesvos sin elas e neste caso teñen moita importancia.

O examen vai a ser un pouco raro; de momento teño sete preguntas cortas, aínda que me faltan un par delas para completar a "parte normal". A outra parte vai a ser co proxector e aquí veñen as pistas: polo menos hai doce imaxes do tema que van a entrar no examen. Para ter unha preparación perfecta da proba, debedes de ter moi claro o nome dos principais personaxes explicados na clase. Mañán falamos na aula...

sábado, 16 de abril de 2011

Excursión a Santiago

Último día de clase antes das vacacións de Semana Santa e excursión. Unha boa forma de comezar o periodo de vacacións. Tocou ir a Santiago, pero con certas novidades respecto a outras visitas á cidade do Apóstol. Comezamos o percorrido na praza do Obradoiro e de aí, ás cubertas da catedral. Divididos en dous grupos, ó meu tocounos unha boa guía, Laura, que nunha hora fixo moi interesante a visita. Da historia da catedral, fomos a algo máis recente, á Cidade da Cultura, situada no monte Gaiás. Salvo Dani, o cura, que nos acompañou durante o percorrido,para todos os demais era a primeira visita. Todos quedaron "maravillados" da "rampa" na praza principal do complexo. Tamén tivemos sorte co guía, Miguel Cajigal, da Coruña, que pese a hora (era o momento anterior a comida) mantivo mi vivo o interés de todos na visita.

Despois, todos a comer en Area Central; que prisas por entrar no MacDonald´s; algún valiente incluso comeu en dous sitios. O fin da excursión foi en Ponte Maceira, outro lugar ó que ningún fora e que a todos lles pareceu digno de visitar. Deixome de rollos e poño as fotos

jueves, 14 de abril de 2011

80 aniversario de la proclamación de la II República


Un buen artículo el que sale hoy en El Pais relacionado con este acontecimiento:

Cuídate de la derecha cuando es diestra y de la izquierda cuando es siniestra. El viejo aviso de los clásicos no salvó a la Segunda República española. Fue jubilosamente proclamada hoy hace 80 años pero acabó asfixiada por los extremistas hasta que el golpe de Franco terminó por cortarle la respiración. Por la derecha, por ejemplo, el conservador José Calvo Sotelo, que en septiembre de 1933 publicó un artículo tituladoEn torno al fascismo y en el que afirmaba: "Lo que todo ciudadano ansía es un Estado totalitario y apaciguador". ¿La razón de tales ansias? Que el régimen vigente desde el 14 de abril de 1931, legal y legítimo, era "de clase y, por ende, inepto y ruinoso". Por la izquierda, entretanto, el socialista Largo Caballero, que en la campaña electoral de abril de 1936 avisaba: si la derecha ganaba las elecciones habría que ir "a la guerra civil declarada".



Para este profesor de la Universidad Complutense de Madrid, durante años el error ha sido, más desde la ideológía que desde la historiografía, aplicar a la Europa que salió de la Primera Guerra Mundial el esquema derechas-izquierdas, progreso-reacción, fascismo-antifascismo. En su opinión, el enfrentamiento que de verdad imprimió un "sesgo característico" al siglo XX fue el que se dio entre demócratas y antidemócratas, ya fueran estos de izquierda o de derechas.

"De mi pequeña experiencia personal, puedo decir que un hombre como yo, por insignificante que fuese, había contraído méritos bastantes para haber sido fusilado por los unos y por los otros". Así describió el periodista Manuel Chaves Nogales en 1937 la situación de muchos como él, "pequeñoburgués liberal" y "ciudadano de una república democrática y parlamentaria". Fernando del Rey, por su parte, resume crudamente las tensiones a las que la "brutalización de la política" sometió a la Segunda República: la democracia pluralista no era "objeto de predilección mayoritaria entre la élite política española de los años treinta". Todo intento de consenso era considerado una claudicación. Para los extremistas, la República no era un fin -"un lugar en el que convivir, por imperfecto que fuera"-, sino un instrumento para fines superiores. Los extremos, afirma, no estaban ocupados por los más obvios: en España no había ni un movimiento fascista "fuerte" ni una opción comunista "capaz de abrir las puertas a un proyecto revolucionario de consideración". El cerco lo formó un cóctel de anarquistas y marxistas radicales, un catolicismo autoritario y antiliberal y un "pretorianismo militar jaleado por una minoría monárquica y fascista". Cuando los exaltados solo respetan las reglas del juego si les benefician, el adversario pasa a ser enemigo. Así, los discursos "moderados e integradores" apenas pudieron "hacerse hueco".

Palabras como puños está dedicado a los historiadores José Álvarez Junco y Santos Juliá y fueron ellos los encargados de presentar el volumen en la Fundación Ortega-Marañón de Madrid. Para Álvarez Junco, "el fracaso de los moderados explica el triunfo de los intransigentes". Esos moderados eran, con todos sus matices, gente como Alcalá Zamora, Lerroux Azaña y Besteiro. El autor de Mater dolorosa recuerda que incluso la parte de la izquierda que no era demócrata se vio obligada a defender la legalidad democrática durante la Guerra Civil, pero subraya que Palabras como puños, "un libro desprejuiciado y valiente", evita "el error de entender le República a luz de la guerra".

Santos Juliá, por su parte, lamenta que, en los últimos años, se haya perdido algo que su generación creía haber conquistado: la visión de la complejidad. Por eso critica la historiografía de brocha gorda: "Por un lado hay un bloque de pseudohistoriadores que responden como hicieron los vencedores: la Guerra Civil empieza en la República. Por otro, hay una visión beatífica que congela la República en el 14 de abril de 1931, un día lleno de alegría y esperanza. Suprimir de la República la visión de conflicto es devolver una visión falsa de los años treinta". Con todo, es rotundo: ni la guerra empezó en 1934 ni era inevitable: "La Guerra Civil no tiene su origen en la República sino en un golpe de Estado".

Fernando del Rey, que defiende una aproximación "fría, distanciada y académica" a los años treinta, sostiene que el libro que ha coordinado trata de huir tanto "de la glorificación exagerada" como de la "condena sin paliativos". Él subraya su simpatía por figuras como Clara Campoamor, el "mejor Azaña" y por medidas como la lucha contra el analfabetismo y otras reformas que, en los cinco años de vida republicana, "se fueron de la manos" por un problema de "ritmo y tiempo". Insiste, eso sí, en que "la República no fracasó, se la cargaron. La puntilla fue el golpe de Franco. Pero podía haber evolucionado de otra manera. Ahí están países que pasaron por grandes tensiones como Gran Bretaña, Holanda o la jovencísima República Checa".

martes, 12 de abril de 2011

Para os alumnos de 3º de ESO

Despois destes dous días de actividades co mapa de España, noto que hai certos problemas para localizar as comunidades autónomas e moitos coas provincias. Por tal motivo, deixovos este enlace para que repasedes o que estamos a facer na práctica do tema 9. Picade na imaxen e podedes acceder a unha serie de mapas cos que practicar.

Algo tranquilo para pasar a tarde do martes

Deixovos neste enlace un video dun artista pouco mediático, pouco coñecido pero cunhas cuantas cancións que merece a pena escoitar. Un bo xeito, un bo modo de comezar a tarde do martes a poucos días de comezar as vacacións.

viernes, 8 de abril de 2011

Para a práctica do luns

Na clase do luns toca rematar o tema para os alumnos de 4º de ESO e como sempre rematamos coa parte práctica. Como o luns xa traedes o ordenador para a asignatura de OIE, tamén o usaremos para a clase de Historia. Xa vos mandei a vosa conta de gmail os textos cos que vamos a traballar, pero por si algún non a abre, tamén vos deixo aquí o enlace dende o que os podedes descargar: http://www.congreso.es/consti/otras/historicas/index.htm

martes, 5 de abril de 2011

A Guerra Civil dende o punto de vista do Follonero

Poucos episodios da longa historia do noso país son tan controvertidos e tan polémicos como o da Guerra Civil (1936-1939). De todos os conflictos que vimos o máis perigoso é cando se produce unha loita fraticida, unha loita interna dentro dun país. Na complexa situación política que estamos a vivir, nos últimos anos, hai moita polémica, incluso entre reputados historiadores acerca dese conflicto que dividiu ó noso país en dous durante moitas décadas.

Si mirades na rede, tedes todo tipo de textos, videos, imaxes,..., pero deixo neste post a peculiar visión de dous ex-combatientes, entrevistados na Sexta polo Follonero